Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB

Zpět na novinky

ČEZ Distribuci pomáhá virtuální asistentka Ema

31. 05. 2023

„Díky využití umělé inteligence jsme schopni zákazníkům poskytnout pomoc 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Těm, kteří potřebují řešit rozplombování, pomůže Ema v 60 % případů. Zároveň domácnosti pravidelně informuje o časech, ve kterých je spuštěn nízký tarif a kdy se jim tak vyplatí například spustit pračku. Aktuálně se Ema naučila evidovat také samoodečet, který se stal jedním z nejčastějších důvodů volání našich zákazníků,“ vysvětluje Lucie Masopustová, členka představenstva ČEZ Distribuce.

Ema pracuje nepřetržitě, o víkendech i svátcích, bez nároku na dovolenou. Dokáže v jednom okamžiku odbavit až sto zákazníků a pokud bude potřeba i toto číslo můžou energetici navyšovat. Od konce října se s Emou setkalo více než 600 tisíc zákazníků. Její konkrétní pomoc ocení především ti, kteří potřebují rozplombovat elektroměr nebo se ptají na časy spínání nízkého tarifu. Toto téma je oblíbené nejvíce o svátcích nebo při změně času. V druhé polovině května se Ema nově naučila evidovat samoodečet.

Umělá inteligence pomáhá právě v řešeních jednoduchých požadavků, ty složitější přepojuje na odborně zdatnější kolegy Kontaktního centra. Pro všechna témata je potřeba, aby volající znal alespoň jeden konkrétní údaj – číslo elektroměru, případně EAN (18místní číslo uvedené ve smlouvě nebo na faktuře).