Prozkoumejte všechny služby z energetického sektoru které nabízí platforma ENERGY-HUB
01. 12. 2025
Co bude nová struktura plánování a řízení nejen výroby, ale také logistiky znamenat pro jednotlivé továrny, zatím není zcela známo. Oficiální zpráva Volkswagenu zveřejněná ve čtvrtek je dost obecná, mluvčí koncernu říká, že další podrobnosti zatím sdělit nelze.
Ale její důsledky nepochybně pocítí také Škoda Auto, kterou německý časopis Automobilwoche označuje za jasného „premianta“ Brand Group Core.
Česká dcera dosáhla za letošní leden–září osmiprocentní provozní rentability, zatímco značka Volkswagen osobní vozy jenom 2,3 procenta. „Škoda je nyní vzorným žákem Brand Group Core a její výsledky jsou v neposlední řadě zásluhou správných rozhodnutí představenstva v Mladé Boleslavi,“ podotýká časopis.
Oficiální zpráva koncernu se o české dceři nezmiňuje. „Bohužel nemohu poskytnout další podrobnější komentář než to, co je uvedeno v naší tiskové zprávě zveřejněné ve čtvrtek. Děkuji za laskavé pochopení,“ odpověděl na dotaz HN Christoph Adomat, mluvčí skupiny značek Brand Group Core.
Podle Ladislava Rulfa, automobilového experta poradenské firmy KPMG, lze očekávat, že restrukturalizace VW Group a pohyby na trhu přinesou i změny na úrovni managementu, což může vést k novým strategiím v jednotlivých značkách. „Nové iniciativy by v rámci diverzifikace koncernu patrně ovlivnily i strategii Škody. Mimo jiné bude důležité, jestli a jak se přerozdělí odpovědnost za mimoevropské trhy, kde měla Škoda vedoucí pozici,“ komentuje pro HN Rulf.